reklama

Keď sa povie Webstránka.

Často sa stáva, že klient nemá ucelenú predstavu o tom, čo všetko obnáša a je potrebné mať k dispozícii, pokiaľ sa rozhodne mať vlastnú prezentačnú webstránku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Dochádza k situáciám, že si objedná alebo už preberie zrealizovanú webstránku, má alokované isté finančné zdroje a následne zisťuje, že budú potrebné ďalšie finančné ale aj technické prostriedky.

Čo je potrebné vedieť a na čo myslieť, keď sa rozhodnete pre webstránku?

Ako prvý krok je potrebné mať čo najlepšiu predstavu o tom, čo od nej očakávame. Okrem grafického návrhu a funkčnej časti je potrebné myslieť vopred aj na jej následnú administráciu. Overte si, či sa vo vašom prípade jedná o statickú alebo dynamickú webstránku s administrátorským prístupom do CMS, čiže k správe obsahu. Vyhnete sa tak dodatočným nákladom v prípade, že na nej budete potrebovať niečo po obsahovej stránke v budúcnosti meniť.

Ďalej je to registrácia domény za reálne poplatky. Bez domény je vám webstránka nanič. Pozor, dnes je veľa špekulantov s doménami a môžu od vás pýtať neadekvátne poplatky za ich "odpredaj".
V danej súvislosti je dôležité si uvedomiť, že doménu nevlastníte, ale ste len jej držiteľom na dobu určitú (spravidla jeden rok) v tom lepšom prípade. Je totiž mnoho registrátorov, ktorí doménu registrujú a prevádzkujú pod svojou spoločnosťou, a teda ostávajú aj jej držiteľom. Je potrebné vedieť, že tento spôsob môže mať pre vás isté riziká. Odporúčame mať pri doménach (.sk) vytvorený status užívateľa a trvať na tom, aby ste držiteľom vašej domény boli vy.

V neposlednom rade myslite aj na webhosting, t.j. na službu, bez ktorej nebude doména a vaša webstránka plnohodnotne funkčná. Pri webhostingu sa jedná o virtuálny priestor na serveroch napr. "providera", na ktorom bude vaša webstránka nakopírovaná a prevádzkovaná, a teda prístupná verejnosti.

A napokon úspešná a navštevovaná webstránka sa dnes nezaobídete bez SEO optimalizácie pre vyhľadávače t.j. aby ste boli na internete čo najlepšie nájditeľný, sociálnych sietí (FB, LinkedIn, Twitter a pod.), rôznych google služieb a pod., ale o tom zase niekedy nabudúce.

Ešte dodám, že našim klientom poskytujeme komplexné služby v danej oblasti, a preto u nich nedochádza k vyššie uvedeným nepríjemným prekvapeniam :D

Viliam Koza

Viliam Koza

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

CEO v IT spoločnosti. Zakladateľ o.z. Ynet. Autor projektu Osobnosti.sk a zakladateľ o.z. Osobnosti.sk Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu